Teoria szpinakowa
” Wielu nauczycieli wierzy w ” teorię szpinakową”. To podejście można w skrócie podsumować jako stwierdzenie: ” Pomimo iż teraz ( uczniowie) nie chcą jeść szpinaku, jeśli zmuszę ich do tego, to kiedyś docenią to i będą wdzięczni, że ich do tego zmusiłem”. Obawiam się tego typu myślenia z dwóch powodów. Po pierwsze, ile osób tak naprawdę polubi ‘ szpinak”, jeśli od początku zostają do niego zmuszone? Każdej anegdocie opowiadanej przez nauczyciela o ty, jak w końcu uczeń polubił “szpinak”, odpowiada dziesięć historii uczniów o tym, jak bardzo nienawidzili swoich nauczycieli za zmuszanie ich do “szpinaku”.
Marshall B. Rosenberg “Edukacja wzbogacająca życie”
2 Comments
Słyszałam o eksperymencie, ktoś przez rok jadł tylko rzeczy, których nie lubił. Po roku większość smaków polubił lub zaakceptował. Dlatego też maluchom podczas rozszerzania diety nie szczędzić nowych smaków i wracać do tych, których odmawia. Dlatego nie wiem czy porównania Pana Marshalla jest tu szczęśliwe, chociaż Pana cenię :).
Oj, jak też nieskładnie napisałam, pora iść spać a nie mędrkować.
Write a Comment
pozwól mi płakać ze smutku i krzyczeć ze zranienia
Dziecięce emocje mają w sobie pewnego rodzaju czystość. Jak mały człowiek się smuci- to się smuci. Jak się złości- …
Emocje: ciekawostki, które pomogą ci je lepiej zrozumieć
Emocje to fascynująca sprawa! Dlatego dzisiaj chciałabym podzielić się z wami kilkoma ciekawostkami dotyczącymi świata …
Dziecięce emocje: pięć pułapek, w które najczęściej wpadamy
W tym artykule chciałabym podzielić się z wami najczęstszymi pułapkami, w które możemy wpaść, kiedy przychodzi mierzyć …